Het Covid-19 virus heeft ons allemaal getroffen, ieder op zijn eigen manier. De reisbranche is ook hard getroffen door het virus. Veel reizen zijn noodgedwongen geannuleerd en veel reizigers zitten in onzekerheid. Bij Prijsvrij wordt er daarom gekeken naar een oplossing die passend is voor iedereen; branche, reisorganisatie en de consument. In dit artikel kun je bekijken wat jou mogelijkheden zijn als het gaat om een Prijsvrij vakantie (om)boeken met een voucher.

Prijsvrij duurzaam reizen

Prijsvrij corona-voucher 

De Prijsvrij corona voucher is beschikbaar voor iedereen van wie de reis is geannuleerd op last van de overheid / reisorganisatie. Er bestaat op dit moment ontzettend veel onzekerheid in de reisbranche. Dit wordt nog eens extra moeilijk gemaakt doordat verschillende landen verschillende maatregelen treffen. Daarom is in samenwerking met ANVR en het ministerie van Economische Zaken een regeling getroffen om de reisbranche een reddingsboei toe te werpen, maar ook de consument tegemoet te komen. De voucher wordt gedekt door SGR dit is een garantie stichting voor reisgelden. Hierom is bij reisorganisatie Prijsvrij de corona-voucher beschikbaar is gesteld. Hieronder vind je de meest gestelde vragen en de actuele pagina van Prijsvrij om alle updates te volgen omtrent het Covid-19 virus. 

Wat is de waarde van mijn corona voucher?

Alle vouchers uitgegeven door Prijsvrij hebben de totale waarde van de aanbetaalde reissom zoals de voorschriften van SGR voorschrijven. De voucher is geldig tot 1 jaar na uitgifte. Boek je hierna een duurdere vakantie? Dan moet jij het verschil bijbetalen. Is de vakantie goedkoper? Dan krijg je bij Prijsvrij het verschil terug in de vorm van een nieuwe voucher. 

De voucher is persoonsgebonden en kan alleen worden gebruikt als de hoofdboeker dezelfde persoon is als op de eerste originele boeking.

Voor welke vakanties kan ik mijn voucher gebruiken?

Bij Prijsvrij kun je bij het uitzoeken gebruikmaken van het hele aanbod van pakketreizen via de website van Prijsvrij, dit betekent dat het niet dezelfde bestemming of hotel hoeft te zijn. Er zijn wel een aantal uitzonderingen van toepassing:

Was de reisorganisator van jouw geannuleerde vakantie Bentour, de Jong Intra, Solfly, Isropa of Sunair (zie bovenaan voucherbrief ‘reisorganisatie’) dan kan je uit het aanbod van de desbetreffende organisator een nieuwe vakantie op de website van Prijsvrij vakanties uitzoeken.

Ik heb een aanbetaling gedaan, moet ik het restbedrag nog betalen?

Het hangt af van de situatie of je het restbedrag nog moet betalen. Dat werkt als volgt; is de reis nog niet geannuleerd op last van het reisbureau dan gelden de huidige betalingsverplichtingen nog steeds. Met andere woorden, dan moet je nog steeds het restbedrag voldoen. Is de reis al wel geannuleerd? Dan hoef je niets meer te betalen, je zal een voucher ontvangen voor het reeds betaalde bedrag. 

Moet ik ook binnen 1 jaar op vakantie?

Nee, dit hoeft niet. Je moet wel geboekt hebben binnen de termijn. Al heb je juridisch nog altijd recht op je geld terug. 

Omdat de huidige situatie zo veranderlijk is kunnen hieraan geen rechten worden ontleend. Daarom raden wij jou aan om regelmatig te kijken op de website van Prijsvrij zelf.